Eva til thy mud race

Thy Mud Race, aktiv og en ny start

Nu sidder jeg her og skal til at starte med en ny begyndelse, som man jo egentlig gør mange gange i sit liv. Men denne begyndelse er en smule grænseoverskridende, og noget jeg nok aldrig havde tænkt at jeg skulle springe ud i.

Det hele startede sidste år, hvor jeg kom i praktik som grafisk designer hos virksomheden Thy Race, en lille enkeltmandsvirksomheder, hvor ejeren sprudler af glæde, imødekommenhed og gåpåmod. Jeg lærte så meget, måske egentlig ikke så meget om faget, men mere om det ikke at være bange for at møde alle på en åben og varm måde. Han brugte også meget tid på at få folk ud i naturen og give sine kunder en aktiv naturoplevelse. Det var virkelig spændende, og det gav mig blod på tanden til at komme i gang med, hvad denne blog skal handle om.

Nemlig det at løbe…

Først var jeg meget modstander af bare at komme ud at løbe, jeg har aldrig haft interesse for at det og det sagde mig intet. Men jo mere han snakkede om de aktiviteter han satte i værk og de l’b jeg var ude at fotografere eller markedsføre, fik jeg mere og mere lyst til det. Men gjorde det ikke, det hele kørte i hovedet. Da jeg så skulle markedsføre Thy Mud Race, et nyt løb på hans egen grund, meldte jeg mig til en måned inden, og begyndte at løbe lidt. Jeg løb 2 km til en start og syntes det var hårdt og jeg løb måske kun 4 gange i alt inden Thy Mud race. Jeg skulle løbe 4 km i mudder, op af skrænter, i søen og meget mere. Jeg fattede simpelthen ikke hvad jeg havde sagt ja til, jeg var top klar og motiveret, men forstod egentlig ikke helt hvorfor. Jeg kan godt sige dig, da jeg kom over slut linjen, var det, det fedeste jeg nogensinde havde prøvet lige i det øjeblik. Det havde været hårdt og sjovt og sjovt og sjovt. Det satte starten på mit mere aktive liv, ved løb, i gang.

Hele sidste sommer løb jeg 2-3 dage i ugen, bare fordi jeg godt kunne lide det. Men så kom efteråret og vinteren. Det satte hurtig en stopper for min løbe glæde, for hold da fast hvor det regnede hele tiden. Det skal lige siges at jeg løber i min have, som har stisystemer som i en park og om vinteren med meget regn, har jeg svært ved at finde motivationen, det bliver mørkt og trist og det er bare ikke lige her jeg har lyst til at komme ud.

Nu fortalte jeg til at starte med at det ville blive en smule grænseoverskridende, men det er løb da ikke, sidder du nok og tænker. Nej det er ikke grænseoverskridende. Men i løbet af 2020 fra dags dato, vil jeg udfordre mig selv.

Jeg har læst en bog, som jeg vil anbefale, den hedder HØJ PULS af Michael Mosley og Peta Bee. Jeg plejer ikke at læse bøger fra ende til anden om træning, men denne bog fangede mig og jeg var klar til at arbejde på HIT. Forskerne mener at få minutters træning, hvor man 3 gange i løbet af træningen tager en spurt på min. 20 sekunder vil have en forbløffende virkning. Så jeg tænkte hvorfor så ikke gå i gang.

Her kan bogen fås som E-bog: link

Det er det jeg vil i gang med nu, her på min blog, fortælle hvordan det går. Jeg er gået en smule i gang med at løbe igen, men ikke så meget. Så der er helt sikkert plads til forbedringer. Til en start har jeg målt mig rundt på min krop med et målebånd, så jeg kan finde ud af om der sker forbedringer. Det er egentlig ikke fordi jeg vil tabe mig, det er mere fordi jeg kan mærke at jeg hurtig bliver træt, uoplagt, hurtig kan miste overblikket og jeg har nemt til også at spise usundt. Så det her skal blive en livstilsændring, ikke en slankekur, håber jeg.

Jeg er
Alder: 33 år
Højde 162 cm
Mave: 94 cm
Overarme: 32 cm
Bryst: 91 cm
Hofte, det brede sted: 96 cm
Lår: 60 cm
Balderne rundt om kroppen: 103 cm

Jeg vil skrive ned mere om HIT, mere om mine træningsøvelser, mere om min kost som indtil videre ikke har ændret sig, men som også bliver ændret løbende, håber jeg. Dette er en personlig blog om hvordan man i en travl hverdag stadig kan være aktiv, hvordan HIT kan hjælpe til at træne på en hård men hurtig måde og hvordan et aktiv liv med familie, børn og arbejde faktisk kan gå hånd i hånd med hinanden.

Forhåbentlig kan jeg hjælpe til at andre også kan få startet, jeg er nybegynder i det her, så jeg vil prøve at fortælle så ærligt som muligt, mine op og nedture og mine succeser.

* Indeholder affiliatelink.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *